Promocja, to czynność, która od dawna jest bardzo ważna jeśli chodzi o poprawę wizerunku oraz popularności firmy. W ostatnich latach promocja nabiera jednak jeszcze większego znaczenia z racji kryzysu gospodarczego. Portfele konsumentów stały się niezbyt zasobne i z tego powodu firmy muszą robić dosłownie wszystko, aby tylko utrzymać się na rynku. Promocja może być naturalnie bardzo kosztowna, ale nie wszystkie jej elementy wymagają od przedsiębiorcy posiadania dużej ilości wolnej gotówki. Czasem dobry prezent reklamowy może zdziałać dosłownie cuda.Bardzo dobrą formą promocji są obecnie konkursy. Ludzie znudzeni są już standardowymi reklamami w telewizji, prasie, radiu czy internecie. Ulotki także nie przynoszą już tak porządnych efektów, a kosztują sporo bo trzeba zatrudniać ludzi, którzy będą je roznosić po ulicach czy klatkach schodowych. Konkurs powinien oczywiście być atrakcyjny i do tego należy zadbać o stosowne nagrody. Bardzo wartościowa powinna być tak naprawdę nagroda główna i te na jednych z pierwszych miejsc. Jako nagrodę pocieszenia można jednak zastosować gadżety reklamowe. Jeśli te będą tylko atrakcyjne to na pewno wzbudzą duże zainteresowanie i Klienci chętnie będą brali udział w takim konkursie.
Mając na myśli gadżety reklamowe warto postarać się o taki przedmiot, który jest zwyczajnie przydatny w naszym życiu. Jakaś naszywka na kurtkę czy spinacz do papieru to nie jest dobry pomysł. Można jednak wykorzystywać długopisy, przenośne pamięci, kubki i wiele innych rzeczy, które człowiek używa na co dzień. Taki gadżet jest dobry z tego powodu, że zwyczajnie będzie pożądany przez Klienta, a do tego jeśli będzie on używany to zapewni dodatkową reklamę.
Nowoczesne gadżety reklamowe można dzisiaj wykonywać w przeróżnych kształtach i na przykład nic nie stoi na przeszkodzie, aby taki kubek swoim wyglądem nawiązywał do działalności naszej firmy. Do tego na gadżecie należy zamieścić stosowne logo. Nie może ono być zbyt ordynarne pod względem swoich rozmiarów, ale na pewno należy zadbać o jego dobrą widoczność.